دو روز پیش وسطای روز بود حوصلم سر رفته بود یه پروژه ی کوچیکی انجام دادم که میخوام طرز ساختش رو توی وبلاگم بنویسم (در یکی از پست های آینده) . تو این پست فقط میخواستم معرفیش کنم که پروژه چیکار میکنه . 

درواقع این پروژه یه سرویس مخصوص لینوکسه که در پس زمینه اجرا میشه و یه لیستی از وبلاگ هایی که دنبال میکنم رو بهش میدم . این سرویس طی دوره های زمانی مشخص مثلا هر ۲ دقیقه یکبار میره صفحه وبلاگ های بروز شده رو چک میکنه و به محض اینکه ببینه یکی از وبلاگ هایی که من دنبالشون میکنم پست جدید گذاشته ،  تو سیستم به من اطلاع میده . 

اینجوری نیازی نیست من لزوما وارد پنل وبلاگم بشم تا ببینم از دوستان کی پست گذاشته . مستقیما روی سیستم خودم میتونم ببینم آیا کسی پست جدید گذاشته یانه و اگر بود بیام پست رو بخونم . 

این سرویس میاد پست های جدیدی که وبلاگ های دنبال شده گذاشتن رو داخل یه فایلی به مسیر دلخواهی که من بهش گفتم توی سیستمم مینویسه . بعد هر بار که خط فرمان لینوکسم رو باز میکنم ،‌ بالای صفحه خط فرمان محتویات اون فایل رو به من نشون میده . به عبارتی به محض باز کردن برنامه خط فرمان ، بالای صفحه میبینم کی پست جدید گذاشته . به این صورت :‌ 

 

از اونجایی که من از صبح که بیدار میشم لپ تاپمو روشن میکنه و همیشه ی خدا تا خود شب روشنه ، این سرویس مناسبه کار منه دائم صبح تا شب حواسش به همه چی هست :))

 

نحوه کامل ساخت این سرویس از صفر رو تو یه پست دیگه طی چند پست بعدی توضیح میدم . به زبان پایتون مینویسیمش و با سیستم مدیریت سرویس Systemd توی لینوکس پیکربندیش میکنیم که کار کنه . خیلی هم ساده و کوچیکه . 

 

البته قبول دارم تا حدی ایده مسخره ای هست . چون قاعدتا ما یه زمان مشخصی از روز رو میایم وبلاگمون رو چک میکنیم و نیازی نیست دائم حواسمون باشه پست های جدید چیا هستن مگر اینکه خوره ی وبلاگ باشیم و دائم داخل بیان بخوایم باشیم . این صرفا یه پروژه ی کوچیکیه که جهت سرگرمی انجام شده

موافقین ۵ مخالفین ۰

روی موبایل نمیشه همچین چیزی باشه ؟

 

+منی که بیانو هوم اسکرین کردم /=

شدنشو که چرا میشه
ولی من هنوز اندروید کار نکردم :) 

این بنده خدا زری خانوم میتونه تو اندروید از برنامه ترموکس استفاده کنه D:

درسته . البته داخل ترموکس مستقیما باید اسکریپت پایتونیش رو اجرا کنیم . پیکربندیش به عنوان یک سرویس دردسر زیادی داره توی سیستمای اندرویدی. 
و خب احتمالا میشه برای ترموکس شخصی سازیش کرد که حتی نوتیفای هم روی گوشی ارسال کنه برای گزارشش 
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">