زیاد شنیدم همه جا میگن همون چیزی میشه که بهش فکر میکنی . ولی : 

 

فهمیدم اصلا درست نیست .

 

فهمیدم قطعا درست نیست .

 

اگه اینطوری بود هیچ آدم شکست خورده ای نبود تو دنیا . هممون به اون چیزی که میخوایم برسیم داریم فکر میکنیم . 

 

فهمیدم که "کل شب فکر هدف" همش حرف الکیه .  یه جمله ی بی فایدس . این جمله رو بیشتر آدمایی که دارن تو رسیدن به هدفشون شکست میخورن میگن . 

 

فهمیدم فکر بی عمل بی فایدس

 

فهمیدم عمل بی فکر بی فایدس

 

فهمیدم تنها وقتی میتونی اون چیزی که بهش فکر میکنی بشی که ، بین فکر و عملت تعادل برقرار کنی . 

 

خیلی مواقع پیش میاد که خیلی از ما اینقد قاطی افکارمون میشیم که تا مرز افسرده شدن پیش میریم . اینقد به هدفمون فکر میکنیم که از همه چیز زده میشیم . دیگه حوصله هیچ چیو نداریم . دلیلش اینه که "فقط" فکر میکنیم . 

 

از این به بعد هر وقت حس کردم زیاد از حد دارم به کاری که میخوام بکنم فکر میکنیم و دارم خسته میشم ازش ، سریع فکر کردنو میزارم کنار ، پا میشم میرم واقعا روی ایده ام عملی کار میکنم . 

 

نهایتا من فهمیدم اگه تعادل بین عمل و فکر برقرار نباشه ، قضیه 100 درصد شکسته :)

 


 

 

 

موافقین ۳ مخالفین ۱

چه قشنگ گفتین:)

حرفاتون مثه تلنگر بود*_*

ممنونم :)
بله در درجه ی اول تلنگری بود برای خودم .

چند وقته فیلسوف شدی🤣🤣🤣

اثرات زیادی درس خوندن باعث این اتفاقات میشه....

نه بابا . من درس که میخونم یک فکرای خنده دار و طنزی به ذهنم میرسه اینقد میخندم . 
درس خوندن فازش خنده داره برا من 😂 .

خب داشتم می گفتم (😂) 

دیدی میگن موفقیت یه عادته ؟! دقیقاً همینه اصن مهم نیست چی باشه عملت این ذهن هست که محدوده نه عمل . (خیلیا برعکس اینو میگن ) به قول یکی دعوای اصلی این بالا تو بین مغزاست نه مشت ها.
 

فکر با رویا فرق داره . همه این هم که به فکر درستت که نتیجه بده عمل کنی بر میگرده به خودت . من میتونم یکیو هک کنم ولی انجامش نمیدم چرا ؟! پیامد ها !

تعادلی هم که میگی چیزی بیشتر از توهم نیست . این توهم رو همون قسمت از مغزت ساخته که میگفته باید به فکرت عمل کنی !

طولانی شد 

سلام .
ببین سوال اینجاس آیا تو وقتی راه درستو بدونی باعث میشه بری سمتش ؟
خیلی وقتا هست راه درستو میدونیم ولی بازم سمتش نمیریم . مثلا طرف میدونه اگه یه ماه بره فلان جا کار کنه میتونه یه آیفون بخره . ولی بازم نمیره چون مثلا حالشو نداره یا تنبلی میکنه . 
 یا مثلا من میدونم روزی 5 دقیقه پیاده روی برام خیلی مفیده . با اینکه میدونم باید به این عمل کنم ولی آیا من واقعا روزی 5 دقیقه میرم پیاده روی ؟ نه
منظور من از فکر کردن برنامه ریزی کردن برای هدفه . منظور من اصلا رویا نیست . رویا که یه چیزی مثل تصور کردن نتیجه کاره . 
خیلی چیزا هست که ما براش برنامه ریزی میکنیم ولی بهش عمل نمیکنیم  . من برنامه ریزی میکنم یک ربات انسان نما بسازم . خب همه چیشو مشخص میکنم مثلا فلان مدار باید براش بسته بشه . فلان نقشو باید ایفا کنه و حتی این موضوع رو میدونم که اگه عمل نکنم این اصلا ساخته نمیشه . ولی بازم ممکنه عمل نکنم . اینجا با اینکه من درست فکر میکردم ولی نتونستم عمل کنم . عمل کردن به چیزی به نام اراده نیاز داره . اراده با چیا تقویت میشه ؟ یکیش انگیزس . حالا شاید بگی انگیزه رو فکر کردن میتونه ایجاد کنه بنابراین فکر کردن همون عمله ولی نه اینطور نیست . فکر کردن فقط میتونه به تقویت اراده کمک کنه . آخرش این ارادس باعث میشه اون برنامه ریزی که کردیم (فکر کردن) رو در دنیای واقعی پیاده سازی کنیم . 
در اصل فکر کردن(برنامه ریزی) یه جور نقشه راهه . نقشه راهو میکشه ولی قدم برداشتن در این مسیر نیاز به اراده داره . 
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">