The Social Dilemma

سه شنبه, ۲۸ تیر ۱۴۰۱، ۱۰:۱۰ ب.ظ

مستند معضل اجتماعی (The Social Dilemma) به نظرم یکی از مستندایی هستش که هر فردی تو دنیای امروزی باید ببینتش . این مستند اومده به این موضوع پرداخته که شبکه های اجتماعی امروزی (مثل instagram , twitter , ...) چطوری از الگوریتم ها و هوش مصنوعی هاشون استفاده میکنند تا کاربران رو ترغیب کنند به چیز هایی که خودشون میخوان . تا کاربر ها رو بیشتر داخل خودشون نگه دارن و اجازه ندن کاربرا برنامشون رو ببندن . چجوری همیشه یه چیز جدید و مطابق با سلیقه کاربر براش داشته باشن . 

اگه شخصی هستید که از این شبکه های اجتماعی استفاده میکنید صد در صد باید بدونید این شبکه ها از کجا و چجوری سود میبرن و چه الگوریتم هایی رو برای کنترل کاربران خودشون دارن . در واقع باید بدونید که چجوری روی انتخاب های شما تاثیر میزارن . 

 

همینطور بررسی میکنه چه تاثیر مخربی این شبکه ها روی جامعه داشتن و خواهند داشت . 

 

به نظر من اگر شخصی از این شبکه ها سودی نمیبره با حذف کردنش هم اگه سود نکنه ضرر نکرده (قطعا سود داره اینکار) . یه موقع هست طرف یه کسب و کاری داره داخل این شبکه های اجتماعی خب منطقیه که این شخص باید از این شبکه ها استفاده کنه . ولی خب اگه استفاده از این شبکه های اجتماعی خارج از این مورد و مواردی مثل سرگرمی باشه واقعا به نظر من نمیصرفه . نمیگم خوبی نداره . به هرحال همین که سر آدمو سرگرم میکنه کلی خوبیه خودش ولی من میگم ضررش بیشتر از این خوبیشه . این وقت وحشتناکی که از طرف میگیره یا اون وابستگی که به خودش ایجاد میکنه که هر دفعه حتی اگه کاری هم نداری عادت میکنی الکی بازش کنی و رفرشش کنی .

 

 

مستندش رو من خودم اگه اشتباه نکنم از لینک زیر دانلود کردم ولی به یه جستوجو تو گوگل میتونید از هرجایی که خواستید دانلودش کنید :

link

 

موافقین ۱ مخالفین ۰

وقت سوز عه .. 

حتی بعد از دو سه ساعت دیگه به درد نمیخوره

یه مشت چیز تکراری از تو اکپلور گیر میاد ...

 

فقط به درد وقت سوزی میخوره /:

 

راستی الان که کنکور دادین چی کار میکنین ؟ کد و اینا ؟

به جای این وقتی که میگیره خیلی کارای بهتری میشه کرد . کلیشه ای هاش میگن مثلا کتاب بخون و این حرفا . ولی من به جاش هرکاری کردم بهتر از شبکه های اجتماعی بوده . بازی و گیم ، فیلم و سریال ، توصل به رفقا و هزار تا چیز دیگه ....


ای کاش هر روز همینجور بود . صبح بیدار بشی بدونه فکر کردن به چیزی بری سراغ جزوه ها و فیلم های آموزشی اون چیزایی که دوست داری و تا شب با همینا بگذره . البته بینش فیلم و سریال و آهنگ هم باشه .

جدیدا انقدر تکراری شده که کلا به درد نمیخوره

فقط تیک تاک، لامصب هروقت بری توش یه چالش جدید میبینی شروع شده

هیچ وقت تکراری نشده و مطالب سم فارسی هم خیلی توش کمه

بیشتر به درد کسی مثل من میخوره که در کنار سرگرمی دوست دارم با زبان انگلیسی هم ارتباط برقرار کنم.

در کنار کتاب خوندن و فیلم دیدن ازش استفاده کنی عالیه، کلی پیج آموزش زبان داره که هیچ آموزشگاهی تو ایران اونا رو تدریس نمیکنه

برای اینکه بتونی مکالمه و ارتباط روزمره یاد بگیری خیلی کاربردیه، از یه طرف هم اینستا و پینترست از همین تیک تاک دانلود میکنن و آپلود میکنن

اگه سرگرمی میخوایین همه چیو حذف کنین فقط تیک تاک نصب باشه، همین

تیک تاک رو استفاده نکردم واقعیتش . ولی خب اگه استفاده به قصد یادگیری چیزی مثل زبان باشه و تاثیر گذار باشه تو این زمینه که قطعا همینطوره که میگید . در کل حرف من این بود که باید بدونیم این شبکه ها چیجوری رفتار میکنن و هر شخصی دیگه باید بسنجه ببینه ایا این استفاده ای که داره میکنه براش به صرفه هست یا نه
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">